söndag 15 januari 2012

Jag + relationer = 0

Det här med relationer är inte riktigt min grej känner jag. Jag har inte haft förhållande på flera år och om jag ska vara ärlig så är det riktigt skönt. Jag är fri, precis som det ska vara även om jag längtar till en framtid med hus och familj. Men just nu vill jag vara fri. Ändå har jag lyckats snubbla över en kille som jag träffat (lite för mycket om jag ska vara ärlig) den sista tiden. Han är egentligen tvärtemot min typ av killar, speciellt när det gäller åldern. Jag gillar inte killar som är yngre än mig, utan träffar gärna killar som är 10 år äldre än mig. Fråga mig inte varför. Jag finner bara äldre killar attraktivare på något sätt. Kanske är någon fetisch jag har? 

Iallafall. Den här killen är jätte trevlig, jätte rolig och allt sånt där, men han är väldigt blyg. Jag har väldigt svårt för blyga killar eftersom jag inte har något tålamod. Jag gillar dominanta killar men med ett litet stänk av mjukhet.  Häromnatten hände något creepy när vi sov tillsammans. Jag hörde honom viska "älskling, älskling är du vaken?".... jag fick en chock men låtsades sova. ÄLSKLING????...jag har träffat snubben i typ en vecka. Det här ger mig bara kalla kårar. Jag klarar inte det här alls!! Vi har inte ens haft sex eller något sådant där. Bara umgåtts som vänner med lite pussar och kramar. Hur kan man kalla någon älskling efter en vecka? Är han kär??! (vilket jag verkligen inte hoppas). Jag blir typ aldrig kär. Och när jag har blivit det, så har det varit i helt fel person. 

Jag vill vara fri! Jag vill inte ha något förhållande. Jag vill kunna göra precis vad jag vill (även om jag inte gör det), men bara känslan av att kunna det är oslagbar. Jag är inte redo för något sånt här just nu. Krav, regler, inte kunna göra vad man vill. Jag har fortfarande kalla kårar sen min senaste förhållande för ett par år sedan och jag är inte redo att ta steget in i ett nytt.

Jag antar att man får lov att bita ihop och vara ärlig. Säga som det är även om det sårar. Men det är bättre att vara ärlig nu än och vänta. Den där klassiska repliken "jag vill inte ha något förhållande, jag vill vara fri" är så utsliten och så jävla dålig. Jag får nog leva med det. Hellre det än att ha förhållande panik och att såra någon.


Ja, så får det nog bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar